על חרדה וקשר זוגי ב׳

על חרדה וקשר זוגי ב׳

זהו החלק השני העוסק בחרדה ובקשר הזוגיבחלק הראשון עלה נושא הנטישה, שהחרדה מפניה פעמים רבות מזמנת אותה.

חלק זה יעסוק במחויבות הזוגית ובחרדה המתלווה אליהכפי שכתבתי בחלק הראשון, בכל אינטימיות קיימת מידה מסויימת של תלות.

אנשים החרדים מתלות, הם אלו שיתקשו ליצור זוגיות טובה, בד״כ כתוצאה מטראומות או משקעי עבר. הגורם מספר שניים, המשפיע וצובע את גוון החרדה בזוגיות הוא, הצורך להחליט ולהתחייב.

השפע העצום, ״הסופרסל״ הענק סביבנו, מפתה אותנו ומקשה עלינו לבחור. ככל שיש יותר אופציות, החרדה גדלה. אתרי ההכרויות מעוררי חרדה מובהקים.

האמירות הנשמעות מפי גברים ונשים, נשמעות כך״עדיין לא מצאתי את הגבר המתאים״, או ״יש לי שלושה דייטים שאני מתלבטת לגביהם״, או ״אני לא בטוח לגביה, צריך לבדוק עוד אופציות״

האמת, כל בחירה מעוררת חרדה שכן, משמעותה, ויתור על כל האופציות האחרות. בחירה מחייבת לקחת אחריות עליה ועל תוצאותיה.

האמירה הפנימית, שאנו אומרים לעצמנו, בזוגיות טובה, אנחנו מוכנים לוותר על דבר מסויים כדי לקבל דבר אחר שהוא משמעותי יותר לגבינו. למשל, אם בחרתי בלבנות קן משפחתי, ויתרתי על חיי הרווקות, המסיבות, ה״צעיר לנצח״ ועל כל היפים והיפות שלא אצא איתם יותר.

למעשה, הבחירה עמוקה עוד יותר, כיון שבחרתי לוותר על להעמיד את עצמי במרכז ולחשוב על המשפחה, הילדים ולהסכים לקבל מחוייבות ואחריות לכל חייהם.

יש פעמים, גם אחרי שנבחר בבני הזוג המיוחלים, לא יסתיימו החרדות.

יש ואנשים חיים גם אחרי הבחירה עם ספקות לגבי הבחירה הזוגית שעשו. מוצאים עצמם עסוקים בהשוואות עם אחרים או עם אקסים מיתולוגיים. דבר העלול להוביל לקשיים בזוגיות.

על האקסים המיתולוגים והשחרור מהם, בסרטון הבא: