איריס לרר רשף – ייעוץ זוגי לפני החתונה

עזרה מיידית לזוגות החווים משבר בזוגיות

אני מציעה לכם סדרת מפגשים שעשויה לעזור לכם, לצלוח את הטקס ובעיקר את החיים שאחריו ביחד, בשיתוף, בהבנה ובביטחון, או לחליפין, להבין שאולי כל אחד מכם רוצה/מבקש/זקוק לדבר אחר. ואם כך, צריך להבין גם, איך מפרקים את הקשר במינימום של כאב וצער.

שמי איריס לרר-רשף, מטפלת זוגית בגישה פסיכואנליטית. אני בעלת תואר M.A בעבודה סוציאלית קלינית ובטיפול משפחתי (אוניברסיטת חיפה), בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית (אוניברסיטת חיפה), המכון הבינלאומי לפסיכואנליזה זוגית ומשפחתית (International Association of Couple and Family Psychoanalysis).

הנסיון המקצועי שלי כולל עבודה בבי״ח רמב״ם בטיפול בהפרעות אישיות ובמחלות נפש, מזה כ- 25 שנה. אני עובדת בקליניקה הפרטית שלי בתל אביב.

הפגישות בקליניקה בתל אביב או בזום לבחירתכם.

השאירו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

איריס לרר רשף מטפלת זוגית בתל אביב

ההחלטה על מיסוד הקשר הזוגי, היא החלטה דרמטית לגבי כל זוג. רובינו, איננו ממש יודעים לתוך מה אנו נכנסים, כאשר אנו מחליטים למסד את הזוגיות שלנו. פעמים רבות, ואולי רוב הפעמים, החיים ״האמיתיים״ מתחילים אחרי טקס הנישואין.

הרבה מהחיבור, מהרומנטיקה וההתאהבות הזוגית, מבוסס על מה שאיננו רוצים לראות.

זהו סוד ההתאהבות. החיבור האולטימטיבי בין בני זוג עומד על גילוי הצרכים המודעים והלא-מודעים שלהם. צורך, הוא כל דבר שאנו חווים כזקוקים מאד ואם לא יתמלא, או שנחוש שאיננו יכולים להשיגו, נחווה כאב עצום עד לפעמים תחושת מוות ונהייה מוכנים לעשות כמעט כל דבר על מנת להשיגו.

המודעות לנושא הצרכים והיכולת לדעת מה הצרכים האמיתיים שלי ומה הם הרצונות שלי, חשובה לאין ערוך, הן לאדם עצמו בקשר שלו בינו לבינו והרבה יותר בקשר הזוגי.

כשאנו נכנסים לתוך קשר זוגי, קשר של אהבה ומחויבות, הציפיה שבן/ת הזוג יהיה מסוגל לקלוט את הצרכים שלי ולמלא אותם. ברם, לרוב, הצרכים העמוקים אינם תמיד במודע ולכן כשאני מוצאת עצמי מתוסכלת, מאוכזבת מבן/ת הזוג, לרוב אינני מבינה מהו הדבר שכה חשוב לי ולא מובן ע״י בן/ת הזוג…

כדאי לשוחח על הפערים. השאירו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

לרוב, הצרכים יושבים עמוק בהוויה ואינם מודעים.

לדוגמא, רוני ויעל, זוג בשנות ה 40 לחייהם, הגיעו לטיפול זוגי. אלו הם הנישואין הראשונים של יעל ונישואין שניים של רוני. לרוני שני ילדים בשנות העשרה מנישואין קודמים.

הם מצהירים על האהבה החזקה, הקירבה וההבנה השוררת ביניהם, ברם, כשהחלו דיבורים על חתונה, הם החלו להילחץ, לריב זה עם זה, כמעט ״לחפש נקודות מחלוקת״, שכלל לא עלו…בקיצור, הבינו שהם זקוקים לעזרה, אחרת הזוגיות לא תשרוד להם.

הם הגיעו אלי. התחלנו לעבוד יחד ולאט לאט, בהדרגה, החלו חומות ההגנה של כל אחד מהם להיסדק, המגננות נמסו לאיטן והיינו מסוגלים להתבונן על מה באמת קרה, שהפר את האיזון הטוב שהיה להם ושהחל לקרטע, ממש כמה חודשים לפני החתונה.

אחד הדברים שעלו בטיפול, היה, כשמידי פעם, היתה יכולה להתחולל מריבה ביניהם, לא רצינית, אולי אי הסכמה על דבר מה, מילה לא נעימה שאחד אמר לשני…רוני היה אומר ליעל ״אני לא יודע, אני לא יכול עם המריבות האלו, זה הורג אותי…״

זה קרה כשהיו טסים לחו״ל ומידי פעם לא הסכימו על ביקור כזה או אחר, יעל אהבה מוזיאונים ורוני תיעב מוזאונים…מריבות, שכנראה כל זוג מכיר מחיים משותפים. אלא, שבחודשים שלפני החתונה, רוני היה מעיר ליעל, כמעט על כל אי הבנה/הסכמה, ש״אינו יכול לשאת את המריבות ביניהם ו…אינו יודע מה לעשות איתם״.

יעל, כשהיתה שומעת את ההיסוס בקולו, את האי-ביטחון שהיה מעלה אחרי כל אי הסכמה ביניהם, ולו הקטנה ביותר, היתה נעלבת עד עמקי נשמתה ויותר, היתה מתכנסת בתוך עצמה לפעמים לכמה שעות אך גם לפעמים לכמה ימים… בטיפול היא אמרה, שכל פעם שרוני מתחיל להעלות את תחושות חוסר הביטחון שלו מהקשר, בשבילה, הוא…כבר עזב. זהו. אינו רוצה להיות איתה יותר. ההתרחקות שלה היתה מעין ״מוות״ לגביו והוא נהג לפתוח במתקפה על ההתרחקויות שלה. כך היה המעגל נפתח ונסגר וממשיך עם ההעלבות, ההתרחקות, הכעס וחוזר חלילה.

ככל שהטיפול התפתח, הזוג החל להבין על מה באמת יושב ההיסוס, האי ביטחון של רוני, שכל תנודה במערכת הזוגית גורמת לו לחשוב שהם לא מתאימים ומה החוסר-ביטחון שלו עושה לה, כ״יושב״ על חוויות מוקדמות של נטישה ועזיבה, שכלל לא התחברו אצלה לכאן ועכשיו, ליחסיה בהווה עם רוני.

לרוב, הצרכים יושבים עמוק בהוויה ואינם מודעים.

דוגמא, רותי איננה מבינה מדוע כשרוני יוצא פעמיים בשבוע לריקודי עם, חרב עליה עולמה.

רותי יודעת ומבינה שרוני אוהב אותה ולא רוצה קשר עם אף אחת אחרת והיא סומכת עליו לחלוטין ובכל זאת, כל פעם שהוא יוצר לרקוד היא חשה כאב עצום, ״ממש פיסי, ממש בלב״, היא אומרת בפגישה.

לאחר מספר פגישות רותי יכלה לחבר את הצורך שלה בזוגיות בלתי-נפרדת, סמביוטית בחוויה של ילדה קטנה ונטושה, כשאמה היתה צריכה לעזוב אותה ולצאת לעבוד והשאירה את רותי פעמים רבות בגפה. למרות, שרותי מבינה שלאמה לא היתה כל ברירה, כי היה עליהן לשרוד ולא היתה עזרה משום מקום.

כשרותי השכילה להבין, שהיא עושה חיבור לא-מודע בין תחושת הלבד שחוותה, כשאמה נאלצה לצאת לעבודה ולהשאירה בגפה, לפחדיה עם הליכתו בהווה של רוני לריקודי העם, שכשלעצמם, אינם מהוים כל איום עבורה.. יכלה ליצור אצל שניהם הבנה עמוקה לצרכיה של רותי בזוגיות בלתי נפרדת. כשמתחילה ההבנה על מה יושבת המריבה ומה מניע אותה, ניתן לזוג להתחבר יחד למקום כואב וחסר אצל האחד מהם, כאן, פחדיה של רותי מההישארות לבד כשרוני יוצא לריקודי-עם. זו תחילת העבודה הזוגית על הקשר בהווה, והאפשרות לחוות חתונה וחיים מלאים אח״כ.

דוגמא אחרת. יוני בחור חברותי מאד. הוא מתחזק קשרים עם חברים מזמן התיכון/צבא ועוד. כך הכירה אותו מירב. היה ברור, שיוני לפעמים יוצא עם חברים לבר, לטיול ללא בנות זוג.

מידי כמה חודשים היו יוני וחבריו אורזים שק שינה, תרמיל עם אוכל ויורדים למדבר או מוצאים נחל בצפון ולנים שם מספר ימים.

שנתיים של חברות ביניהם כשלכל אורכה, מירב הכירה וקיבלה את נושא החברים והיציאות של יוני. ברם, מספר חודשים לפני החתונה, כששוב יצא יוני לטיול עם החברים החלו לעלות במוחה תסריטים, מחשבות לא-טובות וחשדנות רבה. לפתע, שאלה את עצמה, האם באמת הם נוסעים רק גברים לבד? מה יש להם לעשות כל כך הרבה זמן יחד ללא נשים? היא החלה לחוש זנוחה, לא-חשובה ויחד עם החשדנות והאי-אמון ביוני, החלו להתעורר בה ספקות לגבי החתונה וכמובן, שיתפה את יוני, שלא ממש ידע מה לענות לה ואפילו החל לכעוס על כך, שאינה מאמינה לו, חושדת בו…בקיצור, החתונה נראתה רחוקה מאי-פעם.

כך הגיעו אלי. במהלך הטיפול עלו אסוציאציות וזיכרונות של שני בני הזוג בקרב משפחתם הגרעינית. מירב נזכרה ביחסי אביה ואמה וגילוי האם שלאביה היתה אישה אחרת, שממנה גם נולדה לו ילדה, שכלל לא סיפר לאשתו וילדיו, כמובן. עצם הגילוי, עורר טראומה בקרב המשפחה ושנים לא דובר והוכחש ע״י האם, שלא היתה מסוגלת להתמודד עם הגילוי.

כשאנו נכנסים לקשר זוגי של נישואין, עלינו ראשית לברר, האם זה הולך להיות סיפור אהבה או סיפור חיים

סיפור אהבה מטבעו, לא ממשיך בדרך כלל לקשר של נישואין, אך, סיפור חיים מבקש דברים נוספים. למשל, כשאני חושבת על סיפור חיים ארצה שבן הזוג שלי, יגיע עם מערכת תפיסות, ערכים ותרבות דומה לשלי, או לפחות יגלה סובלנות ופתיחות לאלו שלי. אולם, אחרי ש״סיפור האהבה״ קצת נגמר, מתחיל סיפור החיים. הוא מתחיל טרום נישואין ומתחילים לצוץ השונויות ביני לבין בן/ת הזוג.
מה עושים עם הקונפליקטים? איך מגשרים על הפערים בינינו? איך מבינים אותו/ה אך לא מוותרים על המקום שלי בזוגיות?

על כל אלו, ועל הרבה אחרים, כדאי לשוחח ולהבין זה את זה, לפני שנכנסים תחת החופה.

האם מצאתם את עצמכם באחת הסיטואציות האלו? השאירו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

האם האהבה יכולה להתמיד?

מה מקנה לחיים תחושה של חוסן, התרגשות, שיש משהו מעבר לאפרוריות היומיום, עבודה, ילדים, בית, משפחה?

אהבה…אנו כמהים, מתפללים ומקדשים את האהבה…מדוע כה קשה להשיגה? ומדוע כשכבר נדמה שהיא בידינו אנו מאבדים אותה?

אהבה רומנטית מפתה אותנו בביטחון שנראה כאילו צפון בה: אם רק נמצא את האהוב/ה נחיה יחד ונהייה באושר לעולם ועד. אנו רוצים להאמין שהארמונות שלנו עשויים אבן ולא חול, שהאהבה לא תשתנה בעקבות הזמן.

היעדר הלהט במערכות יחסים ארוכות, אינן כי האהבה דועכת, אלא שבלא-מודע אנו משמרים אותה מדשדשת.

כולנו כמהים הן לביטחון והן להרפתקה, הן למוכר והן לחדש, אך, קשה לנו לא פעם לשמור על האיזון העדין בניהם.

האם ניתן להשיג הן את הביטחון והן את ההרפתקה בקשר הזוגי?

בואו. מזמינה אתכם/ן לחפש ולמצוא את שיווי המשקל העדין בקשר הזוגי הנוכחי וגם העתידי שלכם.

רומנטיקה ואהבה. האם תמיד יחד?

המחוייבות הרומנטית, קשורה להתמסרות. הרומנטיקה מבקשת מאיתנו את אחד הדברים הקשים שיש, לשהות ולתפקד במצב של אי-וודאות.

הרומנטיקה אינה קשורה למחוייבות סטטית. היא קשורה להתמסרות למשתנה, לארעי, לאחרות.

כן. אין דבר שקשה יותר מלהתמסר לשינוי, אך זוהי ליבה של הרומנטיקה.

״הרומנטיקה ביחסים היא ארמון חול לשניים. תנאי מקדים לתשוקה, אך לא מעון של קבע״ (סטיבן מיטשל).

ההרגל, האפור אינם קשורים לרומנטיקה. לכן, אינטימיות וחברות טובה בין בני זוג, לאו דוקא יבטיחו שתשרה ביניהם רומנטיקה.

לפעמים זוגיות טובה, נאמנה ויציבה לאורך שנים, אך…חסרה את הניצוץ, הריגוש ההפתעה.

אנו מבקשים יותר בחיים, רוצים יותר חיים, יותר תשוקה, יותר ליבידו.

איך ניתן להגיע לתחושה השברירית הזו, המשתנה ולא תמיד מובנת בקשר זוגי?

הלא מודע האישי והזוגי. איריס לרר-רשף

הגירושים זו טראומה של שבר עמוק בנפש, שמשאיר צלקות של עצב, בדידות, אשמה ובושה אולי לכל החיים. מתוך התחושות הקשות הללו, יש הממהרים להפיגן, כשאומרים לעצמם, שכדאי להיכנס לקשר זוגי חדש, שיעלים את כל התחושות הקשות שהיו ובליבם הם נושאים תקווה, אולי הפעם יצליחו יותר…הכאב יהפוך לשמחה ואושר עם הזוגיות החדשה.

מה שאיננו יודעים, אלו החלקים הלא-מודעים שפעמים רבות אנו משחזרים את העבר שלנו.

אין ספק שבמשך השנים אנו משתנים. הצרכים לקשר זוגי בגיל 25 אינם דומים כנראה לאלו שבגיל 50 או ששים. יחד עם זאת, אם לא עשינו עבודה פנימית על עצמנו והתבוננות עמוקה פנימה, יש לשער שנחזור שוב ושוב על אותן נקודות עיוורון שהנחו אותנו בזוגיות הראשונה.

הטיפול והייעוץ הזוגי שאני נותנת נוגע, במערכות יחסים משבריות, בתסכולים על רקע אובדן ומוות, החלטות טרום-גירושים כמו גם הקשיים הנלווים לאחר הגירושים (ילדים, כסף, וכו), פרק ב׳ וגם ג׳ בזוגיות, החלטות על פירוק משפחה, בגידות ועוד.

הטיפול בקליניקה הוא טיפול זוגי וגם ייעוץ אישי.

אני מזמינה אתכם לגעת בפחדים ובסודות הכמוסים ביותר שלכם שאולי לא העזתם לבד לגעת, או לא האמנתם שאפשר להרגיש איתם אחרת, ויחד איתי להתבונן בהם, להבינם לקבלם וגם להביסם.

השאירו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אני יכולה לעזור

סיפורים מהקליניקה

כדי לא לחזור על אותן טעויות, צריך קודם כל להכיר בעובדה שלכל אחד מהצדדים יש חלק נכבד בהבאת הנישואים למקום של אל חזור. 

להמשך קריאה

סוגי טיפולים

לכל אחד ואחת אני מתאימה את סוג הטיפול הנדרש – אם זה טיפול אישי פסיכודינמי (מגיל 14 ומעלה), טיפול זוגי פסיכואנליטי או טיפול אישי/זוגי דרך Skype. הטיפול ניתן בעברית ובאנגלית.

להמשך קריאה

שאלות ותשובות

מי זקוק לטיפול זוגי ומי לאישי? האם המטפל או הטיפול יכול לדחוף זוג לפירוד? האם יש הבדל באורך הטיפול בין האישי לזוגי?

להמשך קריאה

טיפול זוגי

האם האהבה יכולה להתמיד? האם ניתן להחזיר רגעים של תשוקה לתוך מערכת היחסים השגרתית, העייפה משעממת? האם ניתן להציל זוגיות במשבר?
בתהליך הטיפולי שעובר הזוג עם איריס נבנית מערכת יחסים חדשה /ישנה המרעננת את השגרה והעייפות ומאפשרת העלאת רגשות כמוסים של שמחה, תשוקה ותאווה לחיים הבונים קשר זוגי מחודש, בוגר ומפותח מזה שחוו עד כה.
איריס לרר-רשף (M.A) בעלת ניסיון רב, מעניקה טיפול זוגי וייעוץ זוגי למגוון זוגות במצבים שונים, החל בזוגיות ראשונה וכלה בזוגיות פרק ב’ ועוד. איריס, פסיכותרפיסטית פרטנית וזוגית המתמחה במעברים ושינויים בחיים. בתקופות אלו כשעולים קשיים ונוצרים משברים אישיים או עם בן/בת זוגו/ה, איריס מעניקה תמיכה בליווי מקצועי ואישי.
איריס מטפלת זוגית מומלצת בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית עם ניסיון עשיר בעבודה עם זוגות טרם החלטה על פירוק הנישואים, ליווי תהליכי גירושין, עזרה בהחלטות טרום נישואין ועם קשיים בזוגיות, והדרכה בבניית קשר זוגי בפרק ב’ בחיים.

מאמרים אחרונים

הקליניקה

איריס לרר רשף – קליניקה פרטית
בצפון הישן של תל-אביב, מרחק הליכה קצר מאוד מתחנת רכבת מרכז-סבידור. חנייה בשפע 

שעות קבלה

ראשון עד חמישי: 20:00 – 08:00
שישי: 14:00 – 08:00

בואו נדבר

052-8614453
[email protected]