הסתרות ושקרים בזוגיות – חלק 2

הסתרות ושקרים בזוגיות – חלק 2

השינוי, הגדילה וההתרחבות הזוגית

והשקר לצרכי שמירה והגנה

אני חושבת, שעלינו להפנים, שבזוגיות יש דינמיקה והשתנויות, מה שהתאים לנו בהתחלת הקשר שבו היינו מאוהבים והייתה התמזגות, מן הסתם משתנה ואינו מתאימה להמשך. לאורך השנים, ההשתנות בזוגיות מתבטאת ביחסי קרבה מרחק, בפתיחות והסתגרות, במושקעות בפן האישי לעומת הזוגי.

זוגיות אשר מאופיינת בביטחון, ביציבות, בתחושת אמון ויכולת לגמישות, תהיה לה את היכולת להתמודד עם שינויים אלו, אשר משפיעים גם על תחום ההסתרה והשקרים מצאתי, שהגבולות בין מה מספרים ובין מה לא מספרים, משתנה מזוג לזוג, יש זוגות שמצפים ל”שיתוף מלא”, ואילו אצל אחרים הדבר עלול להיות בלתי נסבל ולהיחוות כפולשנות.

הזוג שסיפרתי לכם עליו, לאשה היה צורך כל הזמן בחשיפה מוחלטת, שייתכן שנבע מהצורך שלה לשלוט בו, כדרך ליצור תחושת בטחון ואהבה, כך, שהדבר בא לידי ביטוי באקט של חודרנות ובעלות על התחושות, על המחשבות ומעשיו של בן הזוג כאשר הוא, בתגובה, נהג לשתף פעולה מתוך כניעה, כאשר הכל נעשה במסווה של אהבה ויחד. הבטוי הרגשי של זוג זה, במהלך חייהם, התבטא בהמנעות מדיבור אינטימי, משיתוף, דבר שיצר פסאודו נישואין, הם תפקדו כמשפחה, אך מתחת היו חומות חרדה, חשש והגנה כי באמת הכל נסב סביב השקר, הבגידה המתמשכת של הבעל והכחשתה.

הסתרות ושקרים בזוגיות

ברם, עלינו לזכור, שדבר נוסף חשוב נחשף בריקמת היחסים הזוגיים. למה כוונתי? שכנראה, יחד עם הנפרדות והסתרה בתוך הקשר, יש יתרון בכך, שזה מאפשר פנטזיה. אנו זקוקים בחיינו, כנראה, לסוג של פנטזיה. הפנטזיה מאפשרת לנו ריגוש מסוים בתוך יחסי שיגרה לאורך זמן, ביחסים הזוגיים.

אין ספק, שהצורך שלנו לשמור על חלק מהאינפורמציה לעצמנו, לא לאמר כל דבר לבן זוגנו ולספר “שקרים לבנים” הינה לגיטימית.

הפעלת שיקול דעת במה לחשוף ובמה לא לחשוף לטובת היחסים או ע”מ להימנע מעימות או פגיעה בבן הזוג היא לגיטימית.

לעיתים כאשר אחד מבני הזוג מסתיר או משקר “שקר לבן” את בן הזוג השני מתוך כוונה טובה אך אין ביכולתו לחזות כיצד בן הזוג השני יגיב לכך מתוך הפרשנות שלו לאירוע שמבוססת על ניסיון חייו.

אנו אוהבים לחשוב ולומר, שאהבה יכולה להתקיים רק בתנאים של מרחב ובחירה.

וגם מאמינים, שיושרה בזוגיות הינה גם תנאי בסיסי לקיום הקשר הזוגי בצורה מטיבה.

אסתר פרל, הכוהנת האמריקאית הידועה בשנים האחרונות למה שנוגע לסקס וזוגיות ובכלל ליחסים, טוענת, שהחיפוש אחר אובייקט אחר מבן הזוג /הניאוף, אינם באמת כדי למצוא מישהו אחר אלא מישהו אחר בתוכי. בסרט, The little death הזוג מרטין וגבי ניגשים אליה ביוהרה, ומספרים לה שהם מקיימים את התאוריה שלה בדבר יחסים פתוחים, והיא עונה להם שכלל אינה מעודדת יחסים כאלו, ובעצם לא כל אחד מסוגל לעמוד בהם ובכלל, בעיניה זו רק עצירה בדרך… מה שהתברר כנכון עבור הזוג בסוף הסרט.