פרק ב’ – איך הילדים מרגישים לפני כניסה לזוגיות כזו?

פרק ב’ – איך הילדים מרגישים לפני כניסה לזוגיות כזו?

אמנם גירושים רבים נעשים מתוך שיקול כי לטובת הילדים עדיף שהוריהם יחיו בנפרד, מאשר שיראו אותם במאבקים בלתי פוסקים. ויכול מאוד להיות שאמא ואבא רגועים ושלווים עם בני זוג חדשים יביאו עימם שלווה ופריחה גם לילדים, אבל לא תמיד התמונה היא אכן כזאת.

אם סגרתם לא מזמן את פרק א’ בחייכם, התגרשתם מאבי או אם ילדיכם ואתם מתכננים את זוגיות פרק ב’, כדאי שתעצרו לרגע ותראו כיצד זה משפיע על הילדים שלכם, במיוחד אם הם עדין לא יצאו לעצמאות.

פרק ב’ – נקודת המבט של הילדים

ישנם גם מצבים אחרים בהם בן או בת זוג שנהדרים לאב או האם הגרושים, אינם בהכרח יודעים לתת את אותו היחס לילדים, שאחרי הכל אינם שלהם. מן הצד השני, יכול מאוד להיות שהאב או האם החורגים אוהבים את הילדים בכל ליבם, ומתנהגים אליהם כאילו היו שלהם, ובכל זאת לילדים קשה מאוד לקבל ולהכיל את האדם החדש שנכנס לחייהם, וכביכול תפס את מקומו של ההורה הביולוגי. זוגיות פרק ב’ היא ללא ספק צעד מבורך, אך חשוב ביותר שיעשה תוך תבונה, שיקול דעת והתחשבות זהירה ברגשותיהם של הילדים.

פרק ב'

מהיכן נובעת הבעייתיות?

אחד הקשיים הגדולים ביותר בקבלת ההורה החורג בקרב הילדים, היא כתוצאה מהעובדה שאף אחד לא שואל אותם לדעתם, או מכין אותם בצורה נכונה לאדם החדש בדמות הורה חורג שנכנס לחייהם. כך, למעשה, לאחר המשבר שחוו עם גירושי הוריהם הטבעיים (וככל שיהיה הדבר לטובה, ילד תמיד יעדיף לראות את הוריו יחד), צונח לחייהם אדם חדש כרעם ביום בהיר, חי עימם בבית, חולק את הזמן שיש להם עם הוריהם הביולוגיים, לוקח חלק בכל מאורע משפחתי ולעיתים אף הופך להיות שותף לחינוכם. הורים המבינים את הבעייתיות שבעניין ידאגו לשתף את הילדים מבעוד מועד ולבצע את מיטב ההכנה שיוכלו, אך לצערנו קיימים גם הורים המיידעים את ילדיהם לאחר מעשה, ולמעשה משאירים אותם עם חוסר יכולת מוחלטת להביע את דעתם או את רגשותיהם. מצב כזה אף גורם לשבירת האמון בהורה הביולוגי באופן מוחלט.

 

הכנה נכונה – התחלה נכונה
התחלת זוגיות פרק ב’ בחיים כדאי שתעשה בתבונה, אם אין אנו רוצים שסופה יהיה כקודמתה. הרבה שיקולים צריכים להילקח בחשבון עם השינוי, והכנות מכיוונים שונים: רגשיים, כלכליים ועוד. גורם נוסף שחייב להילקח בחשבון, תוך שהופכים אותו שותף במידה זו או אחרת להחלטה הרת הגורל, הוא הילדים. ליווי נכון של הילדים במהלך כל תקופת ההכנה, הסתכלות על הילד כעל אדם בוגר, בעל דעות, רגשות ורצונות משלו, גילוי פתיחות של ההורה ויכולת להכיל את רגשותיו ודעותיו של הילד, הם כולם ניצחון ראשון וחשוב לקראת בניית מערכת היחסים של ההורה החורג עם הילדים, ועליו תהיה מושתתת אותה מערכת יחסים. איריס לרר רשף, מטפלת זוגית המתמחה בהכנה לזוגיות פרק ב’, תשמח לתת לכם את הכלים המתאימים להעניק לילדיכם ביטחון אמיתי בכל התהליך, אפילו אם יש צורך בסיוע של טיפול בדיכאון או טיפול בחרדה. ליצירת קשר ולקבלת פרטים התקשרו 052-8614453