טיפול זוגי

דף הבית » טיפול זוגי

טיפול זוגי

אין זוג כנראה, שלאורך זמן, לא חווה מימיו קושי, משבר או קונפליקט מתמשך.
קרוב לודאי, שניסיתם לטפל בקושי, ולפעמים, אנחנו זקוקים למישהו חיצוני שיעזור לנו לפתור את המצב.
כולנו זקוקים לקשר.
אנו יוצרים קשרים מגיל צעיר וממשיכים ליצור ולפרק קשרים אולי עד יום מותנו.
אנו מחפשים, ולפעמים גם מוצאים את האחת/האחד שאתו/ה אנו חושבים וחולמים שנבלה את כל חיינו. באיזה שלב שהוא בחיים, עולה השאלה האם זה אותו האיש/ה עמם התחתנו? ולפני מיסוד קשר, או לפני החלטה על מגורים משותפים, עולות שאלות כמו, האם הקשר הזה נכון עבורי, יש בו הרבה קשיים, האם כדאי להילחם עליו, או אולי עדיף לסיים את הקשר?

מטרת הטיפול היא לסייע לזוגות להתמודד עם המשבר, לעזור ביישור והבנת עימותים ובעיות בכל תחום של חיים.

הטיפול יכול להיות, קצר או ארוך מועד, בנוכחות שני בני הזוג וגם בנפרד, מטרתו להוביל את בני הזוג למקום טוב יותר ולפתח את יכולתו של הזוג להתבונן, ועל ידי כך להבין את הדינמיקה המתרחשת ביניהם.

בטיפול ניתן מקום ליצירת דיאלוג פתוח וישיר, נטול אגרסיות ותוקפנות ע״י הענקת ביטוי לרגשות קשים, כמו איבה, כעס, בוז ושנאה וכך מתאפשר לזוג גם היכולת לריב באמת, אך, ללא הרס. ומתוך המרחב עולים גם, אט אט, ביטויי החיבה והאהבה, מתן כבוד ובקשת סליחה.

הטיפול הזוגי מתאים וממומלץ, לאלו העומדים בפני החלטה על מיסוד הקשר (נישואין, מגורים משותפים), לאלו שחוו גירושים או עומדים בפני החלטה על פרידה, לאלו הזוגות המתמודדים עם תקשורת לקויה, בעיות וחוסר סיפוק מתמשך בנושאים שונים, ילדים, חיי המין, המשפחה המורחבת, כסף ועוד ועוד. כדאי להגיע לטיפול גם על רקע של חרדה או דיכאון אצל אחד מבני הזוג, הליכה לצבא של ילד הגורמת לטלטלה בחיי הבית, מוות, פיטורין. בניית ובחירת בן/בת זוג לפרק ב׳, זוגות חד-מיניים על הקשיים האישיים מבית ומבחוץ שהם נתקלים בהם.

תנו צ׳אנס לזוגיות שלכם

הטיפול מפגיש אותנו במרחב האינטרנטי או בקליניקה בת״א.

כל מה שאנו זקוקים לקיום הפגישה, זהו טלפון חכם או כל מכשיר אחר עם מצלמה וחיבור לאינטרנט. כמו כן, יש למצוא מרחב פרטי וזמן שקט לשיחה.

שלחו לי הודעה, או חייגו. איריס 052-861-4453

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מהו סוד הזוגיות הטובה?

שמי איריס לרר– רשף ואני עוסקת שנים רבות בטיפול זוגי פסיכואנליטי ובטיפול פסיכותרפי אינדוידואלי.

מטפלת ויועצת אישית וזוגית בהפרעות חרדה, דיכאון, משברים בזוגיות, קשיים ביצירת קשר, חוסר באינטימיות, שינוי והתפתחות בקריירה ובחיים האישיים, התמודדות עם פרידה ומוות.

התמחותי היא בטיפול פסיכודינמי קצר מועד והן ארוך טווח.
אני מאמינה שאין טיפול אחד “נכון”. סוג הטיפול, הגישה, הדרך והאמצעים נקבעים לפי צרכי המטופלים. הוכשרתי כמטפלת בפסיכותרפיה דינמית אינדוידואלית מטעם אוניברסיטת חיפה ובטיפול זוגי פסיכואנליטי מטעם החברה הבינלאומית לפסיכואנליזה זוגית ומשפחתית (IACFP) International Association of Couple and Family Psychoanalysis.

במשך השנים עבדתי עם סוגי אוכלוסייה מגוונים והכרתי לעומק את מהות הבעיות, הקונפליקטים וההיבטים השונים של קשר שכל זוג חווה. שנים עבדתי במרכזים רפואיים בעיר ובפריפריות השונות שעסקו בבריאות–הנפש כמו במרפאה לבריאות–הנפש בבי”ח רמב”ם בחיפה, שם פגשתי זוגות ויחידים והנחיתי קבוצות מטופלים. עבדתי במרכזי אלימות במשפחה כמו נעמ”ת בחיפה, בהם פגשתי זוגות שחוו אלימות פיסית ו/או נפשית. הנחיתי קבוצות של נשים בנפרד ושל גברים בנפרד. עבדתי עם זוגות טרום–נישואין כמו גם עם אלו שביקשו “גירושים טובים”. כן, אפשר. אפשר גם להתגרש ולהיפרד בצורה מכבדת, הגונה וישרה.

בשנים האחרונות מטפלת בקליניקה פרטית בת״א בזוגות וביחידים.