טיפול זוגי או טיפול אישי on line

טיפול זוגי או טיפול אישי on line

ייעוץ או טיפול on line – טיפול פסיכואנליטי זוגי כמו גם טיפול פסיכולוגי אישי ממוקד דרך תוכנות ה zoom , דרך ה-Face time ואפשר גם באמצעות תוכנת הסקייפ.

טיפול זוגי או ייעוץ פרטני וגם ייעוץ זוגי דרך תוכנת הזום, תוכנת ה face time, ואפילו באמצעות תוכנת הסקייפ, הנושנה עלול להישמע מרתיע למדי. הרי תאמרו, איננו נפגשים בתוך החדר ונראה שממד האינטימיות שהוא כה הכרחי בפגישה טיפולית, ייעוצית, ייעדר. ובכן, הקשר האינטימי מתבסס על המיקוד בפני המטופל והמטפל באמצעות המצלמה. המיקוד בפנים מאפשר הבחנה בפרטים קטנים, שלכאורה פעוטים, אך בפגישה רגילה בקליניקה – קשה להבחין בהם. הפרטים הקטנים הללו, מאפשרים ליצור קשר עין קרוב ולאפשר שיחה אינטימית חמה דרך המסך. בתחילה, כשעדיין לא רגילים למימד “המסך”, השיחה עלולה להשמע קרירה, אולי מעט שיטחית, אך מניסיוני – כל זה קורה אך ורק דרך התחלת התקשורת החדשה.

דווקא המרחק הפיסי מהמטפל, תחושת הביטחון שאתה יושב במקום נוח ובטוח לך, יכולים להפחית את רמת החרדה שתוצאותיה פתיחות מרבית, פעמים אף יותר ממפגש טיפולי פנים אל פנים בקליניקה. אינני מנסה לטעון, שטיפול/ייעוץ דרך on line מחליף את המפגש הפיסי האינטימי בקליניקה איתי בטיפול פרטני או עם טיפול זוגי. אין ספק, שמפגש “אמיתי” ללא מסכים – עדיף.

ייעוץ או טיפול on line – טיפול פסיכולוגי פרטני וזוגי ממוקד דרך תוכנת הזום או דרך ה-Face time מתברר ככלי תקשורת טיפולי או ייעוצי, יעיל ביותר בימים אלו.

המאמר שאתם קוראים כעת, נכתב על ידי באמצע שנת 2017. התחלתי לקבל פניות מזוגות ומאנשים פרטיים, במקומות שונים בעולם, שחיפשו מטפלת זוגית או מטפלת פרטנית, דוברת עברית.

אפשר להבין, כי אדם או זוג, החיים במדינה זרה כשהשפה אינה שפת אימם, יתקשו לחלוק את רחשי ליבם הכמוסים ביותר, את הדילמות הקשות שהם ניצבים מולן, עם פסיכולוג, טוב ככל שיהיה, אך מדבר שפה זרה במהות.

לטעמי, שפה איננה רק מילים. כשאנו אומרים ״שפה״, המושג מתכוון למכלול ההיבטים שאנו מבינים במילה ״שפה״: שפה כוללת תרבות, מנטליות, חינוך, אמונות מודעות ושאינן מודעות, היא ביטוי לאורח חיים מסויים, הווי, בדיחות, ועוד ועוד. קושי גדול להיות בטיפול פסיכולוגי עם מטפל, מקצועי ככל שיהיה, אך שאינו דובר את שפת האם של המטופל.

כשפנו אלי כבר לפני כמה שנים לטיפול, מטופלים שחיפשו טיפול בשפת אמם, עברית, עדיין לא ידעתי אז מה שהיום כולנו כבר יודעים.

מימד הטיפול והייעוץ דרך ה on line התרחב מאז שפרצה הקורונה וממשיך לגדול עוד ועוד. מסתבר, שרבים מעדיפים, גם אם אינם נמצאים במרחק מהקליניקה, לא להגיע פיסית ולקבל את הייעוץ או הטיפול, כשהם או הוא/יא ישובים בסלון ביתם, או בחדר נעים אחר שנבחר על ידם ומשוחחים איתי.

בשנתיים האחרונות, מצאתי היבטים נוספים ומשמעותיים שדווקא דרך תקשורת זו נותנת.

למה כוונתי? הפגישה ב on line נשמעת פעמים רבות רגועה ואף עמוקה יותר מאשר היתה לו היינו נפגשים פיסית. ראשית, החשש מלהדבק/להעביר את הוירוס נעלם. אלמנט זה נותן הירגעות מיידית שעשוי לאפשר מגע אמיתי יותר עם הרבדים הנוספים. שנית, הנוחות של הזמן. כשמטופלים לא היו עסוקים ב״מתח״, היציאה מהמשרד, כדי לעבור את הפקקים ולהגיע בזמן לקליניקה, נוצרה תחושת רוגע.

הנעימות שבשהייה במקום ״שלהם״, לא בקליניקה ״שלי״, חיברה אותנו לפעמים ויצרה חיבור אחר מהרגיל.

ויותר, דוקא השהייה של המטופלים במקום שלהם, הביטחון באזור ״הנוחות״ מהווה כר פורה גם לעבודת עומק בקונפליקטים או במשברים שהם עוברים כרגע.

טיפול דרך סקייפ

ובימים אלו, אתם, שמעדיפים אולי לעבוד מהבית, להשאר כמה שיותר בביתכם, שעדיין חוששים מהנגיף

אני מציעה טיפול זוגי וגם טיפול פרטני, קצר מועד וגם ארוך טווח – דרך ה on line

אם אתם בשיאו או בראשיתו של משבר הנישואין/זוגיות שלכם? אם אתם בתחילתו של רומן, קשר זוגי חדש ויש לכם תהיות לגביו, אם אתם בנתק מילדכם או הייתם רוצים קרבה אליו ולא מצליחים, אם אתם חווים קונפליקט בקשר ולא מצליחים לעבור אותו לבד. אם אתם חשים שהרומנטיקה נעלמה ומה שנותר זו רק אפרוריות השיגרה ואתם מעוניינים להפיח רוח חדשה

אני כאן ואשמח לעזור.

טיפול או ייעוץ on line הוא אפשרות טובה עבור אדם או עבור זוג הנוסע לתקופת מה למקום אחר מרוחק, או שהמטפל נאלץ מסיבות שונות לעזוב – פרידה כזו אין בהכרח שתקטע את הקשר הטיפולי/ייעוצי. עדיין נשארת אפשרות המשך הקשר הטיפולי/ייעוצי גם דרך המסך

בנוסף, ישראלים החיים בחו”ל, אלו שנאלצו או בחרו ב relocation השתקעות בארץ אחרת וזקוקים לשיחת ייעוץ/טיפול ממטפלת ישראלית, בעלת ההבנה התרבותית והמנטליות המוכרת ובעיקר, דוברת את השפה – יכולים לעשות זאת דרך ה on line.

ובימים אלו, מי עוד יכול להשתמש בטיפול זוגי/פרטני on line?

לך/לכם המתגוררים אפילו בסמוך לקליניקה שלי, אך מעדיפים טיפול או ייעוץ , on line לשמירה על בריאותכם,

צרו קשר עם איריס לרר רשף, פסיכואנליטיקאית זוגית ופסיכותרפיסטית פרטנית,

בטלפון 052-8614453, או השאירו הודעה.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.