זוגיות פרק ב’ מהזווית הנשית

זוגיות פרק ב’ מהזווית הנשית

התחלות חדשות הן אחד הדברים היפים ביותר בחיים, אך הן לא תמיד מגיעות ממקום של שמחה או ביטחון.

נשים רבות מתחילות דרך חדשה, דף או פרק חדש בחיים, לאחר נישואין לא מוצלחים, אך לרוב לוקח זמן רב עד שהן מעיזות ועושות את הצעד – לסיים את פרק א’ בחייהן. ישנן נשים שיוצאות מהזוגיות מאושרות, מלאות ביטחון עצמי וכשהן יודעות בדיוק לאן פניהן מועדות, מה הן מטרותיהן המדויקות בדרך החדשה בה הן מתחילות, וכיצד הן הולכות לכבוש אותן. המטרות שלהן יכללו תחומים רבים, כגון: מגורים, מציאות טובה יותר לילדים, כלכלה, זוגיות פרק ב’ ועוד. אין ספק שהתחלה כזו לאישה היא מבורכת, אך לצערנו ברוב המקרים לא כך הדבר. לרוב נשים יוצאות מזוגיות פרק א’ שבחייהן, כשהן מלאות חששות ודאגות על יום המחר – מבחינת הילדים, מבחינת הפרנסה, מבחינת מגורים. זוגיות פרק ב’ לא תמיד נלקחת בחשבון בסיטואציות אלה, ולרוב המוכנות אליה מגיעה בשלב מאוחר יותר.

האם כישלון מביא לכישלון נוסף?

גם כשאישה שואפת לזוגיות שנייה בחייה, לא תמיד יש לה את הביטחון שהיא תצליח בה, בדומה לזוגיות הכושלת שחוותה בפרק א’ של חייה. במקרים כאלה נשים רבות נסוגות מלפעול בכיוון של זוגיות חדשה, למרות שהרצון קיים בהן. יש הרבה מן התבונה בצורת החשיבה שאומרת – אם נכשלתי פעם אחת כנראה שאכשל גם בפעם השנייה, וזאת בתנאי שאת ניגשת לזוגיות הבאה עם אותם דפוסים אותם אימצת בזוגיות פרק א’. יש גם אפשרות אחרת. יש אפשרות להצליח ולחוות נישואים מוצלחים וטובים, עם בן זוג מפרגן, תומך ואוהב.

זוגיות פרק ב' מהזווית הנשית

זוגיות פרק ב’ – בדרך אחרת

כדי לחוות זוגיות שניה מוצלחת את צריכה הכנה מוקדמת ישנם  “שיעורי בית” שצריך להכינם. כדאי להתחיל ללמוד מה קרה שם, בזוגיות שהייתה. החלקים שלך והחלקים שלו.  כדי לערוך בדק בית שכזה, כדאי להתייעץ או לבוא לטיפול אצל מי שמומחה ליחסים ובעיקר לקשר זוגי פרק ב’. ישנם דפוסים שאת מביאה איתך מקדמה דנן, כלומר, מלפני שנים שמופנמים בך ואינך ערה להם.  אלו אינם דברים שנמצאים במודעות, אלא יושבים מתחת…למודע. רק מומחה, אדם מקצועי יכול לשבת איתך ולעזור לך לגלות את שלבד לא תוכלי. יחד עם אשת המקצוע ניתן לבחון בבהירות רבה יותר ממה שתוכלי בעצמך, את הקשר עם בן הזוג שהיה.
כל אלו יובילו להבנה עמוקה יותר של הצרכים שלך מהקשר הזוגי אותו בוודאי תרצי למצוא לזוגיות פרק ב’.
איריס לרר-רשף, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית פסיכואנליטית תוכל לעזור וללוות אותך בתהליך בניית קשר לפרק ב’ בחיים