חמישה דברים שאסור לכם לפספס לפני כניסה לזוגיות פרק ב’

חמישה דברים שאסור לכם לפספס לפני כניסה לזוגיות פרק ב’

זוגיות פרק ב’ בחיינו היא עניין שלא פשוט כלל להיכנס אליו, ודורש כמה שלבים מקדימים.

כמי שכבר חוו זוגיות, שני בני הזוג יודעים עד כמה מאתגרת היא מערכת יחסים, ואם רוצים להצליח בפרק ב’ העומד בפתח, ההכנה תופסת חלק חשוב מאוד מהתהליך עצמו. ברגע שאנחנו מכינים את עצמינו כיאות, הרבה יותר קל לנו להתמודד בשטח, ובמיוחד אחרי שצברנו ניסיון רב בפרק א’.

הגדרת מערכת היחסים המתאימה לי וצמצום פערים

אחד הדברים שרבים שוכחים לבדוק לפני שהם נכנסים למערכת זוגית, היא מה הם בעצם מחפשים מאותה זוגיות. לרוב נכנסים למערכות יחסים ללא ציפיות מוגדרות, ובמהלך הדרך מגלים עד כמה רחוקה המציאות ממה שקיוו שתהיה. כולם, נשים וגברים נכנסים לתוך מערכת היחסים הזוגית, מתוך ציפייה שהיא תהיה טובה להם, מבלי שבעצם הגדירו מה הוא אותו טוב, או איך להשיג באמצעות הזוגיות את אותו הטוב. הבעיות במערכות היחסים מתחילות ברגע שישנו פער בין תפיסת הטוב של כל אחד מבני הזוג. הסוד הוא בבחירת בן/בת זוג אשר הגדרת הטוב שלהם למערכת הזוגית, קרובה מספיק להגדרת הטוב שלנו. הנה 5 שאלות בסיסיות שיעזרו לכם להגדיר את הטוב שלכם.

 

איזה סוג של מערכת יחסים הייתי מבקש/ת לעצמי נכון לזמןזה?

כדאי להתבונן על מערכת היחסים שחוויתם ולבדוק מה היה טוב ומה היה פחות טוב. מומלץ לפרוט זאת לכמה שיותר סעיפים, כדי להבין לעומק מה אני מצפה ממערכת היחסים שלי בזוגיות פרק ב’. יש להתייחס לכל סעיף ולהגדיר מה גרם לי הנאה או כיצד זה תרם לי. אם הגדרתי סעיף מסוים על דרך השלילה, מומלץ להפוך אותו לאחר שהבנתי אותו לעומק, לצורתו החיובית.

 

אילו תכונות ויכולות אישיות ובין אישיות הייתי מחפש/ת היום בזוגיות שניה?
מתוך הגדרת מערכת היחסים שביצענו, יש להגדיר את הפרטנר שיעזור לי להשיג זוגיות כזו. אנחנו צריכים להגדיר מהם אותם תכונות או מיומנויות שנדרשות לבן או בת הזוג. למשל, אם הגדרתי בשלב הראשון שחשוב לי שבן זוגי יהיה שותף פעיל בטיפול בילדים, אחפש בחור אחראי ומשפחתי. לחילופין, אם הגדרתי שבת הזוג תשתתף בפרנסת הבית, עלי להגדיר כי בת זוגי צריכה להיות אישה בלתי תלותית.

 

 

מה הם הדברים עליהם אינני מוכן/ה לוותר בזוגיות ועל מה זה “בסדר” לוותר?
כמו בכל דבר בחיים, ברגע שאנו נמצאים עם עוד אנשים אנחנו צריכים לשמור על גמישות ולדעת לוותר. הרי לא נמצא לעולם את הפרטנר שכתב בדיוק אותה הגדרה כמונו. עם זאת, האושר חווי בכך שאנחנו מוותרים על מה שאפשר ולא על מה שאי אפשר. לכל אחד מאיתנו יש צרכים ברורים שברגע שהם לא ממולאים אנו חווים תסכול, לכן חשוב להגדיר מראש על מה מכל מה שכתבתי בשני השלבים הראשונים אני יכול להתגמש, ועל מה לא.

 

איזה סוג זוגיות טובה לי בשלב זה של חיי?
מערכות יחסים רבות מושתתות על “סימביוטיות”, כלומר על קירבה גדולה. אך הרבה פעמים בזוגיות פרק ב’, אנשים מחפשים דווקא את הזוגיות היותר משוחררת ופחות לוחצת, מתוך ראייה כי במידה בה כל אחד מבני הזוג מצליח לספק את העולם הפרטי שלו, העולם המשותף יצליח להיבנות בצורה טובה יותר יחד. כך, מבלי שמבטלים את הייחוד של כל אחד מבני הזוג, יוצרים יחד שלם משותף המכיל את שני העולמות.

 

האם אני באמת מוכן/ה לקחת על עצמי מחוייבות זוגית מלאה על כל המשתמע מכך?
לרוב נישואיו הראשונים של אדם פועלים לפי הספר, ולפי מה שהחברה מכתיבה לנו. אך לא כל אחד מתאים לזוגיות מחייבת, ובמקרים רבים דווקא חוסר הרצון בזוגיות כזו, הוא זה שמוביל לפרידה בפרק א’. כדאי לחשוב טוב ולזהות האם הרצון הזה קיים בנו או לא, לפני שמתחילים זוגיות פרק ב’ בחיינו. כך נדע לבחור בפרטנר בעל ציפיות דומות.

 

בדרך להצלחה
כדי לעבוד על תכנית לקראת זוגיות פרק ב’ בצורה הטובה ביותר, ולפתור את כל הדילמות, הקונפליקטים והאי-בהירות, מזמינה אתכם לבוא לטיפול או לייעוץ בקלינקה שלי ובמידה ואתם בעיר/ארץ אחרת, ניתן לטפל ולייעץ גם דרך הסקייפ. איריס לרר רשף, מטפלת זוגית מומלצת. מוזמנים להתקשר אלי 052-8614453