טיפול זוגי בתל אביב

טיפול זוגי בתל אביב

הרבה ממערכות היחסים מתחילות על רקע העיר. אם זה במקום בילוי או עבודה, או בקמפוס במסגרת הלימודים האקדמיים.עבור צעירים בארץ, בשנות ה-20 ותחילת ה-30 שלהם, העיר תל-אביב משמשת, לתקופה מסוימת, כפארק שעשועים גדול, שאורותיו נוצצים ושיקויו מבסמים, שבו אין יום ואין לילה, וכל אפשרויות הרגע נפרסות בו כמרכולת בשוק צבעוני והעתיד טומן בחובו הזדמנויות מבטיחות.  במציאות זו הנטייה היא לחוות, להתנסות ולטעום מכל הבא ליד, כשהמחויבויות היחידות הן, תשלום שכר הדירה, שלרוב היא דירת שותפים, ומטלות הלימודים, שעשויות ליצר לחץ בתקופת המבחנים, אבל תובעות את פורקנן בהמשך. זו תקופה של חופש יחסי, רומנטיקה, ספונטניות, בנייה עצמית ואגו.

מכיון שכך, זוגיות אורבנית, מגיעה לרוב, לאחר תקופת רווקות הוללת, שבעקבות המצב החדש והחלל שהתמלא, הולכת ומתמתנת.

רוב הזוגות, מתבגרים קצת, מואסים בתל אביב שחינה סר, ועוזבים למקום שקט, רגוע משפחתי וזול יותר, כדי להקים שם את הקן שלהם, אבל מה קורה לזוגות שנשארים בעיר, מתבגרים בה ומקימים בה את משפחתם?

טיפול זוגי בתל אביב – מי זקוק לזה?

לעתים קרובות, הפער בין העבר להווה, מייצר תסכולים אצל אחד מבני הזוג או וחיכוכים בין בני הזוג, ואז כשאין אפשרות לגשר על הפערים שהתגלעו, לבד, פונים ליועצת או למטפלת זוגית. זה יכול להיות בעקבות שינוי משמעותי בחיים כמו לידה, והתחושות הנלוות אליה, בנוסף לאושר שמביא אתו תינוק חדש. גם אצל הגבר וגם אצל האישה מתעוררות שאלות של זהות והגדרה עצמית. נשים לאחר לידה נוטות כידוע לתוגה הורמונלית, לערך עצמי ירוד, ולהרגשה כי הן מוזנחות ולא מושכות. תחושה זו עשויה להתחדד אף יותר, בעיר שרחובותיה מלאים התרחשות, צעירות אפנתיות מהלכות וכולם, לכאורה, משדרים בה חיוניות והצלחה.

טיפול זוגי בתל אביב

או לדוגמה, גבר שעובד בתחום המסעדנות או חיי הלילה, ולצורך עבודתו נמצא בלילות מחוץ לבית, חשוף לפיתויים, ונוצרת אצלו הפרדה בין שני יקומים מקבילים – העבודה מצד אחד והבית מצד שני, עד ששני אלה לא יכולים להתקיים עוד בשלום זה לצד זה. זה יכול להיות בעקבות שעות עבודה סותרות בהן בני הזוג כמעט שלא נפגשים, ומתרחקים כתוצאה מכך, או שתפקודי הבית נפגעים. או במקרה של רומן, או אפילו מעידה חד פעמית, שהתגלו. כל אחת מהבעיות האלה, ששונות זו מזו בחומרתן, אך מאיימות על המשך הזוגיות, יכולות לבוא בהדרגה על פתרונן, אם קיים רצון הדדי של בני הזוג. באמצעות גורם שלישי ניטרלי, בין אם זה פסיכולוג, או במהלך ייעוץ זוגי, יצליחו בני הזוג להציף את האמת של כל אחד מהם על פני השטח, לחזור ולדבר זה עם זה, ולסלול נתיב חדש לדרך המשותפת.

בעיות פיננסיות אצל זוגות צעירים ובכלל, מייצרות מתח ביחסים ועשויות להביא גם לפרידה. בעיר, קשה יותר לחסוך ולהדק את החגורה, הפיתויים גדולים, וגם על רקע זה, ומחוסר הצלחה להוריד את רמת החיים בעת הצורך, זוגות נקלעים למשברים קשים וזקוקים לעזרה חיצונית בדמות מטפלת זוגית בתל אביב, שתעזור להם לעבור את המשוכה.

טיפול זוגי – פתרון למצב של חוסר תקשורת מתמשך

תהה הסיבה אשר תהה, הבסיס להתדרדרות היחסים, החברות והאינטימיות ואף חוסר חשק מיני בין בני זוג, הוא היעדר תקשורת כנה ופתוחה. במצב כזה, כל אחד מבני הזוג הולך וצובר מטענים ומשקעים שבאים לידי ביטוי בכעסים, במרירות, או בחיפוש אוזן קשבת וחום מחוץ לבית. זוגות שחיים בערים במרכז יכולים “להטביע” את עצמם בעבודה ועיסוקים, ולהימנע מהתמודדות עם הבעיות, עד שהשבר נעשה גדול מדי ולא ניתן לאחותו. כדאי וחשוב להגיע לטיפול זוגי כבר כשמבחינים כי הזוגיות במשבר וכי אין לבני הזוג יכולת לגשר על הפערים בעצמם. כך ידעו כי נתנו הזדמנות אמתית לקשר, למען העתיד המשותף, החברות והמשפחה.

זקוקים לסיוע או ייעוץ זוגי? צרו קשר כבר עכשיו ותנו הזדמנות לקשר שלכם

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.